Hoe tevreden is je klant?

Klanttevredenheidsonderzoek

Zijn je klanten tevreden?

Blije klanten, of het nu productkopers of servicegebruikers zijn, zullen eerder bij je organisatie blijven, meer producten en diensten kopen, je aanbevelen aan nieuwe klanten en vergevingsgezinder zijn bij fouten. Dus hoe kan je die klanttevredenheid verbeteren?

Je moet klanten vragen wat zij van jouw organisatie vinden. Als zij naar je product of dienst kijken, zien zij dan kwaliteit? Wat vinden ze van de levering, de communicatie en zelfs van jouw bedrijf? Waarom kopen ze jouw product en waarom niet dat van de concurrent?

Een klanttevredenheidsonderzoek biedt een antwoord. Het stelt je in staat om weloverwogen beslissingen te nemen. Dankzij een klanttevredenheidsonderzoek kan je je producten of dienstverlening aanpassen. Dat leidt uiteindelijk tot betere opbrengsten. Met kwaliteitsnormen zoals ISO9000 is het meten van de klanttevredenheid ook een formele vereiste in veel organisaties.

Enquêtesoftware om op de meest
gepaste wijze data te verzamelen

Met Snap Surveys software wordt het organiseren van klanttevredenheidsonderzoek een simpele opdracht.

Snap Surveys helpt je doorheen het hele enquêteproces. Van het ontwerpen van de vragenlijst naar het verspreiden. Van gegevensinvoer tot analyse en rapportage. Met de veelzijdige publicatietools in Snap Surveys kan je uw klanten op de meest geschikte manier benaderen:

Druk papieren vragenlijsten af om deze naar klanten te mailen of aan hen te overhandigen tijdens hun bezoek.

Gebruik webenquêtes om bezoekers van uw website te vragen wat zij ervan vinden, of e-mail hen om hen uit te nodigen deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek wanneer ze uw service hebben gebruikt of een product van u hebben gekocht.

Gebruik kiosk-enquêtes om directe feedback van klanten in uw bedrijf te krijgen.


Gebruik mobiele apparaten om bestaande en potentiële klanten ter plaatse te interviewen.


Bouw meertalige enquêtes om uw vragenlijsten aan te bieden in de taal van uw doelpubliek.

new link

Combineer verschillende kanalen

Verspreid je enquêtes via de kanalen die geschikt zijn voor jouw klanten. Bouw enquêtes om te verspreiden op papier, via het internet, op mobiele toestellen, in kioskstandaards. Combineer methodes voor een maximaal bereik.

Welke methode je gebruikt voor het verzamelen van antwoorden, maakt niet uit. Alle gegevens kunnen worden samengevoegd en gesorteerd voor analyse. Die analyse gaat verder dan de meeste standaard bevragingstools : bouw geavanceerde slimme rapporten die kunnen worden uitgevoerd voor elke afdeling, locatie, regio of land,  al naar gelang wie het rapport zal lezen.

Snap Surveys is een van de weinige beschikbare producten die flexibel genoeg is en krachtig genoeg om efficiënt de Net Promotor Score-enquêtes uit te voeren.

Contacteer ons

Expertise in klanttevredenheidsonderzoek

Maak gebruik van onze expertise wanneer je ze nodig hebt

Een schat aan ervaring

Je kan je klanttevredenheidsenquêtes gedeeltelijk, of volledig, aan ons uitbesteden. Met een schat aan ervaring zorgen wij ervoor dat de doelstellingen in uw onderzoek worden geïdentificeerd en behaald, dat gegevens worden verzameld en beheerd volgens de hoogste nauwkeurigheidsvereisten. Wij presenteren de resultaten in een begrijpelijke, maar uitgebreide vorm.

Of het nu gaat om het helpen ontwikkelen van vragenlijsten, of het vertalen naar andere talen, het ontwikkelen van geavanceerde Smart Reports, of het alleen hosten van online vragenlijsten, we kunnen je hierbij helpen. Hoe klein of groot de enquêtetaak ook is, we staan klaar om uw project op maat te begeleiden, volgens uw noden en binnen uw budget.