Klanttevredenheidsonderzoek
Zijn je klanten tevreden?
Tevreden klanten kopen meer producten en diensten. Ze bevelen je aan bij nieuwe contacten. Ze zijn ook vergevingsgezinder bij fouten. De klanttevredenheid verbeteren is bijgevolg een prioriteit voor elke organisatie. Maar hoe sleutel je daar aan?
Eerst moet je klanten bevragen over wat zij van jouw producten of diensten vinden. Als ze daar naar kijken, zien zij dan de kwaliteit die je levert? Wat vinden ze van de levering, de communicatie en zelfs van jouw bedrijf? Waarom kopen ze jouw product en waarom niet dat van de concurrent?
Een klanttevredenheidsonderzoek biedt antwoorden op deze vragen. Het stelt je in staat om weloverwogen beslissingen te nemen. Dankzij een bevraging naar de klanttevredenheid kan je je producten of diensten aanpassen. Dat leidt uiteindelijk tot stijgende inkomsten. Met kwaliteitsnormen zoals ISO9000 is het meten van de klanttevredenheid ook een formele vereiste geworden in veel organisaties. Het blijft echter belangrijk om de effectiviteit van zo een onderzoek te bewaken, en het niet pro forma te gaan doen, omdat het nu eenmaal zou moeten.
Enquêtesoftware gebruiken om de klanttevredenheid te onderzoeken
Met Snap Surveys software wordt het organiseren van klanttevredenheidsonderzoek een simpele opdracht.
Snap Surveys helpt je doorheen het hele enquêteproces. Van het ontwerpen van de vragenlijst over het verspreiden, de gegevensinvoer tot de uiteindelijke analyse en rapportage. Met de veelzijdige publicatietools in Snap Surveys kan je uw klanten op de meest geschikte manier benaderen:
Druk papieren vragenlijsten af om deze naar klanten te mailen of aan hen te overhandigen tijdens hun bezoek.
Gebruik webenquêtes om bezoekers van uw website te vragen wat zij ervan vinden. Mail je klantenbestand om hen uit te nodigen voor je tevredenheidsonderzoek. Doe dat wanneer ze uw service hebben gebruikt of een product van u hebben gekocht.
Gebruik kiosk enquêtes om directe feedback van klanten in uw bedrijf te krijgen.
Gebruik mobiele apparaten om bestaande en potentiële klanten ter plaatse te interviewen.
Bouw meertalige enquêtes om uw vragenlijsten aan te bieden in de taal van uw doelpubliek.
Combineer verschillende kanalen
Verspreid je enquêtes via de kanalen die geschikt zijn voor jouw klanten. Bouw enquêtes op papier, voor het internet, op mobiele toestellen, in kioskstandaards. Combineer alle kanalen voor een maximaal bereik.

Welke methode je gebruikt voor het verzamelen van antwoorden, maakt niet uit. Kies gewoon de kanalen waarmee je jouw klant het best bereikt. Alle gegevens kunnen worden samengevoegd en gesorteerd voor analyse. Die analyse gaat verder dan de meeste standaard bevragingstools : met Snap bouw je namelijk geavanceerde slimme rapporten. Die kunnen worden uitgevoerd voor elke afdeling, locatie, regio of land, al naar gelang wie het rapport zal lezen.
Snap Surveys is een van de weinige beschikbare producten die flexibel en krachtig genoeg is om efficiënt de Net Promotor Score-enquêtes uit te voeren.
Expertise in onderzoek naar de klanttevredenheid
Maak gebruik van onze expertise wanneer je ze nodig hebt
Een schat aan ervaring
Je kan je klanttevredenheidsenquêtes gedeeltelijk, of volledig, aan ons uitbesteden. Met een schat aan ervaring zorgen wij ervoor dat de doelstellingen in uw onderzoek worden behaald. Wij presenteren de resultaten in een begrijpelijke vorm.
Of het nu gaat om het helpen ontwikkelen van vragenlijsten, het vertalen, het ontwikkelen van geavanceerde rapportagetools, of enkel het hosten van online vragenlijsten : we kunnen je hierbij helpen. Hoe klein of groot de enquêtetaak ook is, we staan klaar om uw project op maat te begeleiden, volgens uw noden en binnen uw budget.
