Is de QR code achterhaald voor marktonderzoek?

Sommigen geloven dat de QR code gedoemd is om te verdwijnen. In marktonderzoek en tevredenheidsonderzoek bewijst de QR code volgens ons nog steeds haar nut.

QR codes waren vroeger overal. Vandaag worden deze 2D mobiele barcodes nog steeds door consumenten gebruikt om mobiele applicaties te downloaden, productinformatie op te vragen, video’s te bekijken of extra informatie te lezen in een museum.

Marktonderzoekers die vandaag de QR code laten voor wat ze is maken misschien wel een verkeerde beslissing. Ze verwijzen zo een handige tool voor het verzamelen van gegevens en  het verkrijgen van inzichten naar de prullenmand.

QR Code Generator

Is de QR Code achterhaald voor marktonderzoek?

Misschien denk je dat QR codes achterhaald zijn, maar ze zijn nog steeds krachtig op een papieren vragenlijst. Door een QR code op een vragenlijst te plaatsen bereik je meer respondenten en verhoog je de responsgraad. De QR code kan een respondent snel naar een online versie van je vragenlijst leiden. Respondenten scannen snel de QR code met hun smartphone. Ze komen vervolgens terecht op een online vragenlijst die geoptimaliseerd is voor kleine schermen.

QR codes bieden nog steeds veel voordelen voor de onderzoeker. Wanneer de vragenlijst wordt benaderd via de QR code en online wordt ingevuld hoeft de onderzoeker geen papieren formulieren meer te verwerken. Zo wordt de data onmiddellijk meegenomen in de volledige dataset die langs verschillende kanalen kan binnenkomen.

Is de QR code achterhaald voor marktonderzoek? Wij denken van niet!

QR codes op papieren vragenlijsten zijn handig bij:

  • Evaluaties van opleidingen en conferenties
  • Onderzoeken die via klassieke post worden verstuurd
  • Product evaluaties
  • Opinie-onderzoeken
  • Feedback-onderzoek
  • Klanttevredenheidsmetingen in de horeca

Wil je zélf een QR code koppelen aan je onderzoek? Gebruik onze  QR Code Generator.

Deze post verscheen eerder hier in het Engels: https://www.snapsurveys.com/blog/qr-codes-strong-multimode-survey-administration/#more-11339

 

Geen reacties

Je reactie toevoegen