Fout #7: Feedback niet delen met je organisatie

feedback niet delen

In vele gevallen gaat men feedback niet delen of onvoldoende bespreken in een organisatie. Zo blijkt uit het onderzoek van Brand Republic en Snap Surveys dat in 40% van de deelnemende organisaties een formeel proces om feedback te delen ontbrak.

Vaak is er in organisaties een enorme hoeveelheid data aanwezig. Verkoopgegevens, enquêtes, databanken, klachten en online feedback worden niet noodzakelijk op één plek beheerd of samengebracht.

Oplossing : Verenig de stem van de klant en formuleer aanbevelingen in financiële termen

De technologie om presentaties van onderzoeksresultaten te geven verbetert continu. Dit helpt marketeers om resultaten van feedback intern te promoten. De Smart Reporting functies van Snap Surveys stellen gebruikers in staat om sneller te rapporteren en de rapportage te automatiseren. Hierbij kan je een aantrekkelijke lay-out toepassen, volledig volgens je eigen branding. Ook de inhoud wordt op maat uitgewerkt voor de lezers van de rapporten. Zo kan je rapporten bouwen voor specifieke afdelingen, regio’s of individu’s, en een vooraf uitgeschreven actieplan samenstellen dat automatische adviezen toevoegt.

Overtuigingskracht en volharding

Maar maak je geen illusies : het vraagt volharding en de juiste tools om verschillende afdelingen in een organisatie te overtuigen. Zeker wanneer je feedback samenbrengt en hen wil overtuigen om werkbare verbeteringen aan te brengen. Feedback niet delen is niet langer een optie.

Om het top management te overtuigen moeten marketeers leren om feedback te vertalen naar financiële termen. Bijvoorbeeld wanneer het gaat over het aantrekken of behouden van klanten.

Daarom moet je de rapportage zo opstellen dat je de impact op de toegevoegde waarde in kaart brengt. Spreek dus de taal van je senior management in je rapportage.

Doorheen een reeks van 7 artikels namen we je mee door de 7 meest gemaakte fouten bij het verzamelen van feedback, en wat je kan doen om die te vermijden. Wil je de hele reeks er nog eens op nalezen? Start dan hier of klik op één van de onderstaande links:

Inleiding : Enquête maken : 7 flagante fouten

Fout#1: Geen duidelijke doelstelling

Fout#2: Je plaatste de respondent niet centraal

Fout#3: Geen multi channel aanpak

Fout#4: Lange enquêtes met slecht design

Fout#5: Niet luisteren naar het antwoord

Fout#6: Verkeerde interpretatie van de resultaten

Bron : Excerpts from the Expert Report: Walk the talk: the 7 most common mistakes in gathering customer feedback – and how to avoid them, by BrandRepublic in association with Snap Surveys.

Geen reacties

Je reactie toevoegen