Snap Surveys Benelux Blog

feedback_positive

Een enquête maken : 7 flagrante fouten

In deze blogreeks behandelen we de meest flagrante fouten en valkuilen in het verzamelen van feedback bij klanten en hoe je deze fouten kan vermijden. 

responsief ontwerp

Fout #2: Je plaatste de respondent niet centraal

Het belangrijkste adagio in de zakenwereld is nog steeds : ‘de klant komt altijd op de eerste plaats’. Dit geldt ook wanneer je enquêtes maakt. Maar al te vaak zijn enquêtes zo opgesteld dat de problemen van de organisatie worden onderzocht, en niet die van de klant. Met andere woorden : je plaatste de respondent …

duidelijke doelstelling

Fout #1 : geen duidelijke doelstelling

Bepaal in de eerste plaats heel scherp je doelstelling alvorens je klant te bevragen. Welke bevindingen wil ik uit mijn enquête halen? Dit zal het verdere enquêteproces bepalen, en ook een leidraad zijn bij het stellen van de juiste vragen.

checklist tips and tricks

Responsgraad op enquêtes verhogen : ons advies

We worden overspoeld door online enquêtes. Daarom is het belangrijk dat deelnemers een goed gevoel krijgen wanneer ze jouw enquête te zien krijgen. Wij verzamelden 25 tips die helpen om de respons ratio op jouw enquête te verhogen.

helpdesk support

Het helpdesk platform

Er zijn tal van redenen waarom wij je graag verwelkomen in onze Snap Benelux user community. Lees er hier meer over.

online enquêtes lachende gezichten

Online enquêtes : 14 redenen om ervan te houden

Online enquêtes zijn een flexibele en efficiënte manier om feedback te verzamelen van uw respondenten. Je kan deze feedback analyseren en omvormen naar rapporten met inzichten die je snel kan delen. Ontdek de 14 troeven van online enquêtes.

seminarie-opleiding

Onze gratis webinars gemist?

Wie onze “Snap Tips & Tricks’ webinars in maart miste, of ze opnieuw wil bekijken, kan de opnames terugvinden in de Snap Support Hub.

Papieren enquête voorbeeld

Is de enquête op papier nog relevant?

Enquêtes op papier bewijzen nog steeds hun nut in wetenschappelijk onderzoek, bij enquêtes via de klassieke post en voor face to face of deur-aan-deur bevragingen. Waarom?

schild-binairecode-gegevensbescherming

GDPR en enquêtes : persoonsgegevens bewaren

Met GDPR (General Data Protection Regulation) wordt de aandacht gevestigd op de bewaartijd van persoonsgegevens.

Zoom in op het woord "security" en een muis pointer op een computerscherm

GDPR : Is uw enquêteproject compliant?

Om enquêtemakers te helpen bouwden wij een eenvoudige tool die om de impact van GDPR op uw specifieke project te bepalen.De eerste versie van deze gratis GDPR Impact Tool is nu beschikbaar.