Snap Surveys Benelux Blog

covid19digitalbanner

Checklist preventie Covid 19

Deze digitale versie van de checklist preventie Covid 19 zet je op weg. Het gebruik is gratis, en je krijgt in real time enkele adviezen mee.

Offline enquête tool

Offline enquête tool met online ervaring

Wanneer je antwoorden verzamelt op het terrein ben je best onafhankelijk van een permanente internetverbinding. Je moet dus in staat zijn om feedback en inzichten te verzamelen zonder onderbrekingen of afleidingen. Snap Mobile Anywhere is een offlline enquête tool die je de nodige vrijheid geeft om je veldwerkonderzoek in optimale omstandigheden uit te voeren.

evenement seminarie conferentie

Out of the box : reserveren voor een evenement

Enquêtesoftware helpt bij het organiseren van een evenement : reservatieformulieren, uitnodigingen, aanwezigheden registreren, evaluatie van je evenement.

patiënten feedback

Patiënten feedback : het perfecte huwelijk tussen Snap Surveys en Healthcare

Snap Surveys Benelux en Snap Surveys UK hebben altijd een goede band gehad met de healthcare sector. Hoog tijd om eens te kijken hoe Snap Surveys in de sector wordt ingezet voor het verzamelen van patiënten feedback. We kijken in dit artikel niet alleen naar de Benelux maar springen ook even over het Kanaal. In …

scherm met programmeercode

Gevoelige data : enkele vuistregels

We stelden een overzicht samen van enkele goede praktijken voor het behandelen van gevoelige data. Dit is zeker het geval bij het organiseren van patiëntenenquêtes, bij medische vragenlijsten of bij een personeelsenquête.

feedback niet delen

Fout #7: Feedback niet delen met je organisatie

Vaak is er in organisaties een enorme hoeveelheid data aanwezig die te weinig wordt gedeeld. Feedback niet delen is geen optie meer.

interpretatie van resultaten

Fout #6: Verkeerde interpretatie van de resultaten

Elk onderzoek brengt een risico met zich mee en leidt soms tot een verkeerde interpretatie van de resultaten. Soms trekt men tijdens de analyse de respons uit te context of zorgt spontane feedback voor een polariserend effect.

luisteren naar het antwoord

Fout #5 : niet luisteren naar het antwoord

Wanneer iemand de moeite doet om feedback te geven, moet je ook luisteren naar het antwoord. Vele organisaties doen niets merkbaar met de verzamelde feedback of schieten zélfs in een defensieve houding. Dat is niet hoe je moet omspringen met feedback.

lange enquêtes pover design verveelde respondent

Fout #4: Lange enquêtes met slecht design

Het design en de lengte van je enquêtes maken het verschil tussen succes of mislukking. Eerdere vragen beïnvloeden dikwijls de antwoorden op latere vragen. Hou daar rekening mee wanneer je de volgorde van de vragen bepaalt. Lange enquêtes met slecht design vragen veel geduld van je respondent. Besef dat je kostbare tijd van uw respondenten …

multi channel paper laptop mobile

Fout #3: Geen multi channel aanpak

Wil je een representatief staal van de bevolking bevragen? Dan moet je ook vandaag nog een multi channel aanpak toepassen. Enquêtes op papier horen daar soms ook bij. Denk voor meer diepgang ook aan kwalitatief onderzoek, naast kwantitatieve technieken.